İzmir'in EXPO 2020'ye aday olmak için yaptığı çalışmaları değerlendiren Devlet Bakanı Ali Babacan, şahsi olarak İzmir'i desteklediğini söyledi.



Babacan, EXPO 2015 için çok uğraştıklarını, olmadığını, İtalyanların EXPO’yu 6. kez kazanmasının uluslararası normlara aykırı olduğunu ifade etti.

Bakan Babacan, 'Ama ben açık söyleyeyim, bu işi yaşayarak öğrenmek, bir damdan düşmek gerekiyormuş. Biz damdan düştük. Şansımızın arttığını düşünüyorum. Yolu yöntemi öğrendik. Şimdi 2020 girişimi var. Biz bunu da destekliyoruz. Kapıyı çalmaya devam edeceğiz. İnşallah bir gün o kapı açılacak. Çünkü İzmir, Türkiye, bunu hak ediyor' dedi.

Bir meclis üyesinin 'Ankara veya İzmir’in adaylığı konusunda ne düşünüyorsunuz?' şeklinde sorması üzerine Babacan, şunları söyledi:

'Ben Ankara'yı hiç duymadım. Ankara milletvekili olarak ve Ankaralı olarak duymadım. İnşallah baltayı taşa da vurmadık ama bu benim şahsi kanaatim İzmir'in hakkıdır diye düşünüyorum. Dolayısıyla bir liman kenti oluşu, pek çok argüman var. İzmir o kadar çok argüman üretti ki, bu konuda kendimizle de ters düşmememiz lazım. Bu da inşallah olur diye ümit ediyorum.'

Leave a Reply

Düşüncelerinizi bekliyoruz... Linki paylaşın, tüm İzmir yorumlasın...