EXPO 2020 Yürütme Kurulu Başkanı Mahmut Özgener'i ziyaret eden Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) Yönetim Kurulu üyeleri, EXPO 2020 sürecinde her türlü desteği vermeye hazır olduklarını bildirdi.

EXPO 2020 Yürütme Kurulu Başkanı Mahmut Özgener'i ziyaret eden Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) Yönetim Kurulu üyeleri, EXPO 2020 sürecinde her türlü desteği vermeye hazır olduklarını bildirdi. ETİK Yönetim Kurulu Başkanı ve Mehmet İşler, "Egeli turizmciler olarak biz reel sektörü temsil ediyoruz. Tanıtım ve turizm hepimizin yıllardır içinde olduğu bir konu. Bizler sektör olarak, deneyimlerimizi, sizinle paylaşmak istiyoruz. Özellikle EXPO'nun tanıtım ayağında size yardımcı olabileceğimizi düşünüyoruz" dedi.

ETİK Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet İşler, ETİK Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Bülent Tercan, ETİK Genel Sekreteri Sevda Zorlu, ETİK Yönetim Kurulu Üyesi Faik Alsaç ile birlikte EXPO 2020 Yürütme Kurulu Başkanı Mahmut Özgener'i ziyaret etti. EXPO 2020 Yürütme Kurulu Başkanlığı'na getirilmesinden dolayı Özgener'i kutlayan ve başarılar dileyen İşler, bu takım oyununda kendilerine her türlü desteği vermeye hazır olduklarını söyledi.

Türkiye'de turizm ve konaklama sektörünün yüzde 95'ini temsil eden kuruluş olarak turizmi ve tanıtımı çok iyi bildiklerini vurgulayan ETİK Yönetim Kurulu Başkanı ve TÜROFED Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Mehmet İşler, EXPO sürecinde turizmcilerin bu işin çok önemli bir halkası olduklarını ve süreçte yer almaktan mutluluk duyduklarını kaydetti. ETİK ve TÜROFED'in, sektörün tüm sivil toplum kuruluşlarıyla birlikte EXPO sürecine inandıklarını ve tek bir yürek olarak destek vereceklerini vurguladı.

EXPO fuarların en büyüğü

ETİK Genel Sekreteri Sevda Zorlu ise "EXPO'nun kendisi bir turizm süreci ve fuarların en büyüğü" diyerek sözlerini şöyle sürdürdü: "Şangay EXPO'suna 70 milyon insanın geldiğini hepimiz biliyoruz. EXPO'ya, Türkiye'ye bu yıl gelen turist sayısı kadar yani 30 milyon turist geleceğini düşünürsek, EXPO'yu almamız durumunda ülkemizde turizm tarihinin rekorları kırabileceğimizi söyleyebiliriz."
Yurt dışı fuarlarda tanıtım desteği

ETİK'in, sektörün çatı örgütü olarak EXPO 2020 Yönlendirme Kurulu Üyesi olduğuna değinen ETİK Yönetim Kurulu üyesi Faik Alsaç da turizmcilerin uluslararası tanıtım alanındaki deneyimlerinin Yönlendirme Kuruluna önemli bir katkı sağlayacağına inandıklarını dile getirdi. Alsaç, "Süreçte turizmciler olarak daha etkin rol almak, tanıtım konusundaki deneyimlerimizi paylaşmak istiyoruz.Tanıtımda BIE delegeleri merkezli çalışma yapılması öngörülüyor. Delege odaklı tanıtım atağına gidilirken turizm tarafındaki organizasyonların da desteklenmesi gerekiyor. EXPO sürecinin kamoyuna da doğru anlatılmasına ihtiyacı var. Yurt dışı fuarlarda EXPO = İzmir mantığıyla çalışmalar yapabiliriz. Tesislerimiz ve tüm olanaklarımızla süreci desteklemeye hazırız" dedi.

Tesislerimizde de EXPO'yu tanıtalım

Pamucak'tan Seferihisar'a kadar otellerin etki alanlarında bulunduğunu anlatan ETİK Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Bülent Tercan, EXPO 2020'nin tanıtım sürecine ilişkin yapılabilecekleri anlatırken şunları söyledi:

"Sektör olarak İzmir Kalkınma Ajansı (İZKA) ile yıl içinde yaptığımız çalıştaylarda sürece katkılı olmak için yapmak istediklerimizi sık sık dile getirdik. Gerek otellerimizin, tesislerimizin lobilerinde, gerekse Kordon'daki turistik tesislerimizde EXPO tanıtım materyallerine, stantlar, panolar, kiosk'lara yer verebiliriz. Lobilerimizde ve salonlarımızda tanıtım filmlerini gösterebiliriz. Web sitelerimizde EXPO 2020 İzmir'e destek banner'ları yayınlayabiliriz. Yurt dışından gelen delegeleri tesislerimizde ağırlayabiliriz. Çok şık görsel unsurları EXPO tanıtımında kullanabiliriz. Yurt dışı fuarlara katılarak etkin tanıtım yapıyoruz. Avrupalı tur operatörleriyle çalışma yapılabilir. EXPO 2020 adayı şehrimizi tanıtmak adına BIE delegelerini İzmir'de tesislerimizde ağırlayabiliriz. Hedef kitlemize, Avrupalı potansiyel müşterilerimize EXPO 2020 mesajları verebiliriz."

Özgener: EXPO'yu İzmirlilere anlatmamız lazım

EXPO Yürütme Kurulu Başkanı Mahmut Özgener, ziyaretleri ve destekleri için ETİK Yönetim Kurulu üyelerine teşekkür etti.
İzmir'in öncelikleri olduğunu, marka değerlerinin tanıtımının ortak değerler üzerinden yapılması gerektiğini anlatan Özgener, turizmcilerin süreçte olmalarını çok önemsediğini ve ETİK'le ortak bakış açısına sahip olduklarını gördüğünü dile getirdi. EXPO'nun İzmirliler'e de anlatılması gerektiğine dikkat çeken Özgener, İzmirlilerin de henüz EXPO konusunda yeterince bilgi sahibi olmadığını kaydetti. Özgener, sözlerini şöyle sürdürdü:

"EXPO 2020'e aday destinasyon olarak İzmir'in ITB Berlin'de tanıtılması için özel bir çalışma yapmak gerekiyor. Sizlerin desteğini gördüğüm için çok teşekkür ediyorum. ITB Berlin'e yönelik ortak materyaller hazırlayalım. Tanıtım atağında sadece BIE delegelerine değil, geniş kitlelere hitap edelim. Eşgüdüm içinde, turizmcilerle paydaş olmak, eş zamanlı hareket etmek gerekiyor. Tanıtma Genel Müdürümüz yurt dışındaki fuarlara katılmamızı, yer almamızı sağlayacağını söyledi. Ona da muhakkak katılmamız lazım. Fuar konusunda görseller hazırlatmamız lazım. Bunun için ihaleye çıkacağız. Fuarlara katılım konusunda sizlerle ortaklaşa çalışmalar yapabiliriz."

ETİK'ten Özgener'e hediye: İzmir'in tapusu

ETİK Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet İşler, ziyaret sonunda EXPO Yürütme Kurulu Başkanı Mahmut Özgener'e Efemçukuru yöresine ilişkin Osmanlı tapusunun çerçevelenmiş reprodüksiyonunu armağan etti. İşler, "EXPO sürecinde İzmir'in tapusunu sembolik olarak Mahmut Özgener'e teslim ediyoruz" diye espri yaptı.

Leave a Reply

Düşüncelerinizi bekliyoruz... Linki paylaşın, tüm İzmir yorumlasın...