İran'ın Uluslararası Sergiler Bürosu (BIE) delegesi ve İran Uluslararası Fuarcılık Şirketi Yönetim Kurulu Başkanı Kazem Akbarpour, EXPO 2020'de Türkiye'yi desteklediklerini söyledi.

İzmir Ticaret Odası'nın (İTO) davetlisi olarak gelen İran Uluslararası Fuarcılık Şirketi Yönetim Kurulu Başkanı ve BIE Delegesi Kazem Akbarpour, kentte yaptığı incelemelerin ardından İzmir Valisi M. Cahit Kıraç'ı ziyaret etti. Ziyaret sırasında konuşan İzmir Valisi M. Cahit Kıraç, Türkiye ile İran arasındaki köklü ilişkilerin EXPO 2020 sürecine de yansıyacağına inandığını söyleyerek, "Akbarpour'a, İzmir'in ekonomik, kültürel ve siyasi hayatı hakkında bilgi verdim. İran geçen dönem desteğini bizden yana kullanmıştı. Bu dönem de desteklerini istedik" dedi.

Vali Kıraç, Akbarpour'un, İran'ın çeşitli kentlerinde açılan fuarlarla İzmir'deki fuarlar arasında işbirliği yapma fikrini ortaya attığını, bu yönde de İTO Yönetim Kurulu Başkanı Ekrem Demirtaş ile ayrıntılı bir çalışma yapacaklarını sözlerine ekledi.

İran Uluslararası Fuarcılık Şirketi Yönetim Kurulu Başkanı ve BIE Delegesi Kazem Akbarpour ise İzmir'in 2015 EXPO'sunu çok az bir oyla kaybettiğini dile getirerek, "2020 EXPO'sunun İzmir'de yapılmasını çok istiyoruz. İran olarak desteğimiz İzmir'den yana. Her zaman Türkiye'den yanayız ayrıca görüştüğümüz ülkelerden de İzmir'i desteklemelerini istiyoruz" diye konuştu.

Leave a Reply

Düşüncelerinizi bekliyoruz... Linki paylaşın, tüm İzmir yorumlasın...