Serpil Alpman, "Eğer oylamaya katılacak bütün ülkeleri cezbedebilirsek başarılı oluruz. 'Oy verecek ülkelerin karşısına ne çıkarmalıyız ki bizi desteklesinler' diye düşünmeliyiz" dedi.


Dışişleri Bakanlığı'nın İzmir'e açtığı İrtibat Bürosu'na atanan Büyükelçi Serpil Alpman, önümüzdeki hafta Çarşamba günü göreve başlıyor. Aynı zamanda EXPO Yürütme Kurulu'na da girecek olan Alpman, İzmir'in EXPO 2020 adaylığıyla ilgili umutlu konuştu. İzmir'e atandığı bilgisini aldıktan sonra soruları cevaplandıran Alpman, "Uluslararası ilişkilerde karamsarlığa kapılmak ve cesaretinizi yitirmek gibi bir hakkınız yok. İzmir, EXPO'yu fazlasıyla hak eden bir kent. Hep birlikte el ele vereceğiz ve EXPO'yu alacağız. Dünyada bu işler çok para ve çok çalışmak ile sağlanıyor. Bizim de görevimiz çok çalışmak" diye konuştu. Alpman'ın açıklamaları şöyle...

* İZMİR'İ ÖNEMSİYORUZ: EXPO sadece İzmir için değil, Türkiye için de çok önemli bir proje. Dışişleri Bakanlığı'nın İstanbul'dan sonra ikinci irtibat bürosunu İzmir'de açması bu kenti ne kadar önemsediğimizin bir kanıtı. Bakanlık olarak EXPO sürecine, tanıtım ve lobi çalışmalarına katkı sağlayacağız. Bu çerçevede ben de Yürütme Kurulu'nda görev yapacağım. Tabii tek görevimiz EXPO olmayacak. İzmir sanayi, ticaret ve turizm kenti. Uluslararası fuarlara ev sahipliği yapıyor. Kentte çok sayıda konsolosluklar ve fahri temsilcilikler var. Dışişleri Bakanlığı Ankara'da olduğu için ilişkiler ancak Başkent üzerinden yürütülebiliyor. İrtibat büromuz faaliyete geçtiğinde bürokrasi azalacak. Konsolosluklar bakanlıkla ile ilgili işlerini İzmir'den halledebilecek. EXPO sürecinde onlarla da yakın temas içinde olacağız.

* ÇOK ÇALIŞMA-ÇOK PARA: İzmir'in daha önce EXPO'ya aday olması ne bir avantaj, ne de dezavantaj. Meseleye biraz nötr bakmak lazım. Eğer oylamaya katılacak bütün ülkeleri cezb edebilirsek başarılı oluruz. Öncesi, sonrasına takılmak yerine "oy verecek ülkelerin karşısına ne çıkarmalıyız ki bizi desteklesinler" diye düşünmeliyiz. Dünyada bu işler çok büyük para ve çok çalışma ile sağlanıyor. Büyük gayretler gerekiyor. Bakanlığımız bu gayreti İzmir'de temsilcilik açarak gösterdi. Bizim de görevimiz çok çalışmak.

* HEDEF BÜTÜN DÜNYA: Bakanlık olarak planlama çalışmalarına başladık. Hedefimiz tüm dünyada etkin bir lobi ve tanıtım çalışması gerçekleştirmek. Deneyimli diplomatlarımız bu işte bize yardımcı olacak. Bu çok büyük bir avantaj. Her şeye ve her duruma hazırlıklı olmamız lazım. Bu işlerde yurtdışında büyük mücadeleler oluyor. Ben Bişkek Büyükelçisi olarak görev yaparken de İzmir'in EXPO 2015 adaylığı söz konusuydu. O dönemde Bişkek'te görev yapan İtalyan Büyükelçisi ile aramızda büyük bir rekabet vardı. O Milano için çalışıyordu, ben İzmir için... Atığı her adımı, kiminle görüştüğünü takip ediyordum. Aynı şekilde onun da bizi takip ettiğini biliyordum.

* ŞANSIMIZ YÜKSEK: 2020'de Türkiye'nin talip olduğu 3 büyük organizasyon var. Geçtiğimiz yıllarda İzmir ve Erzurum'a nasıl uluslararası organizasyonları getirdiysek, şimdi de EXPO'yu getirebiliriz. Yeter ki bunu isteyelim ve çok çalışalım. Bunun dışında bu işe ne kadar hazırlıklı olduğumuzun ve ortaya ne koyduğumuzun da önemi büyük. Adaylık sürecini bir bütün olarak düşünmeliyiz. Son ana kadar ilk günkü kararlılıkla çalışmak ama bütün işleri de son ana bırakmamak lazım. Yoğun çalışma ve sıkı takip de bu işin diğer olmazsa olmazları.

* 2015'İ ALABİLİRDİK: İzmir aslında 2015 EXPO'sunu fazlasıyla hak etmişti. Ben o dönemde yurtdışında görevliydim. Bakanlık tüm dünyada büyükelçilerimizden EXPO çalışmalarına katkı istemişti. Orada gördüm ki, bu iş bir yarış ve kim iyi hazırlanıyorsa o alıyor. Geçen sefer Türkiye elinden ne geliyorsa yaptı. Ancak bu yeterli olmadı. Bu işte cesaretinizin kırılmaması ve umutsuzluğa kapılmamanız çok önemli. O zaman alamadık şimdi alacağız.

"İzmir'e yerleşeceğim"

Açıkçası İzmir'e atanmam benim için sürpriz oldu. Bişkek Büyükelçiliği'nin ardından Meclis Başkanı Cemil Çiçek'in Dışişleri Baş Müşaviri olarak çalışıyordum. Bakanlığın İzmir için beni görevlendirdiğini öğrenince çok mutlu oldum. Çünkü enteresan bir şekilde son dönemde aklımda hep İzmir vardı. Geçen yaz çocuklarımla beraber İzmir'e gelmiş ve çok beğenmiştik. Çarşamba günü göreve başlayacağım. Üçkuyular semtinde bir bina tahsis edilmiş bize. Alt kadromla beraber hemen çalışmalara başlayacağız. En kısa sürede de evimi İzmir'e taşıyacağım. Bu kenti zaten çok seviyordum, bundan sonra bu sevgimin daha da artacağına eminim.

Leave a Reply

Düşüncelerinizi bekliyoruz... Linki paylaşın, tüm İzmir yorumlasın...