İzmir'in adaylığı için harekete geçen Sağlık Bakanı, "Dünya Sağlık Örgütü Başkanı ile görüşerek temamızı anlattım ve destek istedim" dedi.

İzmir'in EXPO 2020 adaylığına bir destek de Sağlık Bakanı Recep Akdağ'dan geldi. Ankara'da İzmir Valisi ve EXPO Yönlendirme Kurulu Başkanı Cahit Kıraç ile EXPO Yürütme Komitesi Başkanı Mahmut Özgener'i kabul eden Bakan Akdağ, dev organizasyonu İzmir'e kazandırmak için bakanlık olarak çalışmalara başladıklarını açıkladı.
İzmir heyeti ile görüşmesinin ardından Yeni Asır'ın sorularını cevaplandıran Akdağ, "Bakanlık olarak üzerimize düşen ne varsa, büyük bir kararlılıkla yerine getireceğiz" diye konuştu. EXPO 2020'nin temasının, "Daha iyi bir dünya için yeni yollar/ Herkes için sağlık" olduğunu hatırlatan Recep Akdağ, "Biz çalışmalara çoktan başladık. Dün sabah Dünya Sağlık Örgütü Başkanı Margaret Chan ile yarım saat süren bir telefon görüşmesi yaptım. İzmir'in EXPO 2020 adaylığını ve temasının 'sağlık' olduğunu kendisine uzun uzun anlattım ve destek istedim. Bu tip lobi çalışmalarına bundan sonraki süreçte de devam edeceğiz" diye konuştu.

1 NUMARA OLACAK

İzmir'i sadece Türkiye'nin değil, dünyanın en önemli sağlık merkezlerinden biri haline getirmeyi planladıklarını ve bu amaçla hazırlanan projelerin bir bir hayata geçirileceğini kaydeden Akdağ, "EXPO alınsa da alınmasa da, İzmir sağlıkta bir numara haline gelecek. Kente iki dev sağlık kampusu kuracağız, bunun dışında sağlık turizmine yönelik büyük yatırımlar da eylem planımızda yer alıyor" açıklamasında bulundu.

Leave a Reply

Düşüncelerinizi bekliyoruz... Linki paylaşın, tüm İzmir yorumlasın...